Pom ZwartMarketing Directeur Dance4Life / Zelfstandig Marketingstrateeg

    Kun je kort omschrijven wie je bent en wat je doet?

    Pom Zwart (38), fulltime verbinder met een dominant hospitality gen die het meeste plezier haalt uit het creëren van nieuwe concepten. Over precies 1 week stop ik als Marketing Directeur bij Dance4life en ga ik zelfstandig verder als marketingstrateeg met een specialisatie in de driehoek publiek-corporate-media. Daarnaast ga ik veel energie steken in mijn vers opgerichte BLCK Agency; het PR bureau voor de profilering van ‘personal brands’ om zo de top van Nederland op de kaart te zetten.

    Heb je altijd geweten wat je wilde worden?

    Absoluut niet, nog steeds niet. Bij alle stappen die ik zet probeer ik dichtbij mijn gevoel te blijven en te durven doorschakelen als de groei eruit is. Dat is spannend en dat maakt me kwetsbaar, maar dat is wel een randvoorwaarde om me te blijven ontwikkelen. De rode draad in al mijn stappen is dat ik bijzondere mensen om me heen verzamel en die met elkaar verbind.

    Hoe ben je gekomen waar je nu bent?

    Ik heb me altijd opengesteld voor nieuwe dingen en durf fouten te maken. Ik ben altijd eerlijk geweest naar mezelf en naar anderen en voor die betrouwbaarheid krijg ik enorm veel terug. En natuurlijk moet ik er ook knalhard voor werken. Hoe eerder je valt, hoe meer tijd je hebt om op te staan.

    Wat is jouw doel of droom? Waar sta je over 5 jaar?

    Dat BLCK Agency uitgroeit tot de autoriteit op het gebied van autoriteiten. En dat ik daar vol van geniet.

    Wat betekent succes voor jou en hoe belangrijk is het in je leven?

    Succes betekent dat ik mensen (en mijn kinderen in de eerste plaats) kan helpen & inspireren om in hun volle kracht te staan.

    Waar ben je het meest trots op?

    Ik ben niet bang om moeilijke beslissingen te nemen, durf me kwetsbaar op te stellen en mijn intuïtie te volgen.

    Wat zou jij andere vrouwelijke professionals voor advies willen geven in hun carrière?

    Ik merk dat vrouwen in mijn werkomgeving vaak geneigd zijn om veel te willen bevestigen, consensus te zoeken en af te stemmen. Aan de ene kant is dat een pluspunt, maar als je steeds probeert om iedereen aan boord te krijgen, werkt dat vertragend. Je moet soms sneller doorschakelen om iets gedaan te krijgen.

    Verder is vragen om feedback en moeilijke keuzes niet uit de weg gaan belangrijk. En wat je ook doet, zorg ervoor dat je gezien wordt! Toen ik in de jury van de Viva400 zat, verbaasde het me dat de meest fantastische carrière vrouwen geheel onvindbaar waren terwijl ze daarmee hun impact écht kunnen vergroten en anderen kunnen inspireren.

    (foto: Dominique Nossent)

    Stuur ons een bericht

    Heb je een vraag of opmerking? Dan horen we dat graag. Stuur een bericht en we komen er zo snel mogelijk op terug.

    Not readable? Change text. captcha txt
    Charlotte Simons